Do nawierzchni przy domu ( parking przydomowy ) w przypadku samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t masy całkowitej) zalecamy kostkę brukową o grubości 6 cm; co najmniej 8 cm jest wymagane w przypadku ciężkich samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t). Musisz się zastanowić czy przewidujesz wizyty dużych samochodów ciężarowych. Jeśli na terenie posesji masz szambo, pamiętaj że wóz asenizacyjny waży ponad 10t.

Materiały wymagane do montażu:

  • krawężniki
  • beton obrzeża do krawężnika, ok. 50-60 l / m
  • tłuczeń kamienny, granulacja tłucznia 0-63 mm dla niestabilizowanej warstwy nośnej ok. 1,8 t / m3 przy stopniu zagęszczenia od 20 do 30%
  • tłuczeń kamienny, granulacja tłucznia 0-16 mm dla niestabilizowanej wierzchniej warstwy nośnej, ok. 1,8 t / m3 przy stopniu zagęszczenia od 20 do 30%
  • piasek do spoin 0-2 mm
  • w przypadku nawierzchni klinkierowych stosować materiały bez wapienia lub z niską zawartością wapienia, na przykład kamienie bazaltowe lub kwarcowe
  • kostka brukowa

Układanie nawierzchni brukarz powinien rozpocząć pod kątem prostym i od najniższego punktu powierzchni montażowej. Układarki montuje się na łożu podporowym, zaczynając od powierzchni już zakrytej do przodu, aby uniknąć wyprasowania podłoża. Ustawienie rzędów kostki brukowej sprawdzane jest co 3 m za pomocą sznurka. Zgodnie z normą przy montażu kostki brukowej zachowana jest fuga 3-5 mm.

Spoinowanie chodników / płyt wykonuje się wyłącznie suchym piaskiem o granulacji 0-2 mm. Zaleca się użycie piasku kruszącego, ponieważ jest on kanciasty i mocuje kostkę lepiej niż zwykły piasek rzeczny o zaokrąglonych granulkach. Ubijanie ( zagęszczanie ) nawierzchni , dobrze oczyszczonej z piasku i wcześniej całkowicie wysuszonej, najlepiej wykonać za pomocą płyty wibracyjnej z urządzeniem ślizgowym z PVC lub walca zagęszczającego pokrytego materiałem syntetycznym, w celu ochrony powierzchni chodnika. Następnie spoiny należy jeszcze raz całkowicie wypełnić, a następnie wyczyścić powierzchnię.